Telegram-kanavat ja sähköpostilistat

Telegramin kanava työpaikkailmoituksille
Liity Matrixin työpaikkakanavalle: https://t.me/matrixtyo

matrix (at) helsinki.fi
Tavallisen matrixlaisen foorumi. Listalle päästetään "arkipäivän matrixlaista" kiinnostavaa tietoa Matrixin tapahtumista ja bileistä sekä koko ylioppilaskuntaa koskevista asioista. Myös osa oman tiedekunnan bile- ja tapahtumamainoksista päästetään listalle. Tämä rajaus on siksi, että listalle tulevan postin määrä ei alkaisi ärsyttää "arkipäivän matrixlaista". Lista on moderoitu.

matrix-hallitus (at) helsinki.fi
Matrix-hallitus -listalla on vain Matrixin hallitus varajäsenineen. Listalla käsitellään vain ja ainoastaan Matrixin hallituksen sisäisiä asioita. Listan käyttöä vältetään asioissa, jotka koskevat koko Matrixin jäsenistöä (niitä varten oli edellä mainittu matrix-lista).

matrix-opet (at) helsinki.fi
Matrix-opet-lista on suunnattu opetustehtävistä kiinnostuneille. Listaa on mainostettu kouluille ja muiden sijaisuuksien tarjoajille. Listalle päästetään ainoastaan viestit, joissa tarjotaan sijaisuuksia tai etsitään yksityisopettajaa.

matrix-tyo (at) helsinki.fi
Matrix-tyo -listalle kuuluu työpaikkailmoitukset (ei opetustehtävät) nimenomaan matematiikan nykyisiä tai vastavalmistuneita opiskelijoita ajatellen. Listalle soveltuvat myös Matrix ry:n ulkopuoliset matemaatikoille suunnatut työelämätietoutta lisäävät tiedotteet ja tapahtumailmoitukset. Lista on moderoitu. HUOM! Listalle lähetetty viesti menee suoraan filtteriin hyväksyttäväksi, joten listalle kannattaa lähettää viesti sellaisessa muodossa, missä sen haluaa menevän listan tilaajille. Kaikki kyselyt viestien edelleenlähettämisestä kannattaa lähettää yritysvastaavien sähköpostiin.

matrix-alumnit (at) helsinki.fi
Suunnattu jo valmistuneille matemaatikoille.

Kannattaa myös liittyä laitoksen tiedotuslistalle.

Listojen käyttö

Listojen on tarkoitus helpottaa suurten joukkojen tavoittamista, joten jos sinulla on asiaa vain muutamalle ystävällesi, lähetä viestisi suoraan heille. Kaikenlaisten kiertokirjeiden lähettäminen listoille on kielletty. Yleistä sähköpostilistojen käytöstä ja perustamisesta voit lukea Helsingin yliopiston ATK-osaston postituslistat-sivulta.

Listoille lähetettävä posti lähetetään aina osoitteeseen listan-nimi (at) helsinki.fi. Seuraavassa on listattu yleisimmät listoihin liittyvät komennot. Listoihin liittyvä teknisen puolen posti (mm. alla olevat komennot) lähetetään aina osoitteeseen majordomo (at) helsinki.fi. Komentoja annettaessa viestin subject-kenttä jätetään tyhjäksi ja haluttu käsky kirjoitetaan viestin ensimmäiselle riville. Listan-nimi korvataan jollain seuraavista: matrix, matrix-opet, matrix-tyo tai matrix-alumnit ja [osoite] korvataan omalla osoitteellaan, johon haluaa tilata listan viestit.

Listoille liittyminen ja poistuminen suoritetaan lähettämällä seuraavia komentoja osoitteeseen majordomo@helsinki.fi

subscribe listan-nimi osoite
Listalle liittyminen. Osoite-kohta tulee täyttää ainoastaan, kun haluat saada listalle tulevan postin eri osoitteeseen kuin siihen, mistä parhaillaan kirjoitat.

unsubscribe listan-nimi osoite
Listalta poistuminen.

help
Luettelo kaikista komennoista.

info listan-nimi
Tietoa ko. listasta.

who listan-nimi
Listalla jo olevat. Tämä komento on poistettu käytöstä monilla listoilla.

which osoite
Listat, joilla sähköpostiosoite tällä hetkellä on.

Ongelma?

Jos listojen käytössä ilmenee ongelmia, älä pelkää kysyä apua. Ylläpitäjälle, joka on Matrixin tiedottaja, voi lähettää postia osoitteisiin matrix-owner (at) helsinki.fi, matrix-opet-owner (at) helsinki.fi, matrix-tyo-owner (at) helsinki.fi ja matrix-alumnit-owner (at) helsinki.fi.